استفاده از هداياي تبليغاتي يکي از موثرترين ابزار بازاريابي براي صاحبان کسبوکارها محسوب ميشود. با هداياي تبليغاتي ميتوان نام برند را توسعه داد و به هدف نهايي کسبوکار که فروش بيشتر است دست پيدا کرد. انتخاب خلاقانه هديه تبليغاتي بسيار داراي اهميت است. پازل تبليغاتي يکي از اين انتخابهاست که ضمن سرگرم کردن مخاطبان نام برند شما را به آنها يادآوري ميکند.
پازل ابزار سرگرمي براي افراد در سنين مختلف است. اين بازي فکري در افراد حس غرور و خودباوري را برميانگيزد. وقتي آخرين قطعه پازل را در جاي خودش قرار ميدهيد حسي به شما دست ميدهد که انگار در يک نبرد بزرگ پيروز شدهايد.
پازلها از قطعههاي کوچکي تشکيل ميشوند که با در کنار هم قرار گرفتن تصوير بزرگ و اصلي را پديد ميآورند. اين قطعهها در اطراف خود برآمدگي يا فرورفتگي دارند که باعث ميشود قطعهها کنار هم قرار بگيرند و در نهايت استحکامي بين آنها به وجود بيايد.
توليدکنندگان پازل طرح مورد نظر را که معمولا از مناظر طبيعي، ساختمانهاي مشهور جهان، حيات وحش، شخصيتهاي معروف انيميشنها و. انتخاب ميشود روي مقوا و کاغذ مخصوص چاپ ميکنند.
کپي تابلوهاي نقاشي معروف جهان مانند موناليزا اثر داوينچي، شب پرستاره اثر ونگوگ و. نيز از طرحهاي پرطرفدار پازل در ميان افراد است. حتي بعضي از توليدکنندگان پازل به صورت سفارشي تصاوير دلخواه مشتري را روي پازل چاپ ميکنند که البته هزينه بيشتري خواهد داشت.
در سالهاي اخير علاوه بر پازلهاي دوبعدي، پازل سهبعدي نيز در بازار عرضه شده است که عموما به شکل کره يا هرم طراحي شده است. جنس اين پازلها پلاستيکي است و کمتر از مقوا در ساخت آن استفاده ميشود. هر قطعه از پازل شمارهگذاري ميشود تا درست کردن آن آسان باشد. يکي از طرحهاي پازل سهبعدي که در ايران هم ارائه شده، کره زمين در شکلهاي مختلف است که پس از درست کردن براي تزئين ميز به کار برده ميشود. قيمت پازلهاي سهبعدي معمولا گران است.
پازل تبليغاتي در انواع مقوايي مسطح، فوم، مقوايي برجسته و بدون قاب در اندازهها و تعداد تکههاي متفاوت توليد ميشوند. پازل چرمي و پازل مغناطيسي نيز از ديگر انواع پازل است که در بازار ارائه شده است.
پازلهاي تبليغاتي پديده جاويد در اندازهها و تعداد تکههاي مختلف توليد ميشوند. معمولا پازل 12 تکه در سايز 9×12 سانتيمتر، پازل 24 تکه در سايز 12× 18 سانتيمتر، پازل 48 تکه در سايز 18×25 سانتيمتر و پازل 70 تکه در سايز 19×28 سانتيمتر در بازار وجود دارند. شما ميتوانيد با چاپ نام برند و لوگوي کسبوکارتان روي پازل آن را سفارشيسازي کنيد.
اگر کودکان در گروه هدف شما قرار دارند ميتوانيد به آنها پازل هديه بدهيد. پازل تبليغاتي را ميتوانيد با طرحهاي انميشني که براي کودکان جذابيت دارد تهيه کنيد و به کودکان در مهد کودک يا مدارس هديه بدهيد.
اين پازلها ميتوانند با هدف آموزشي و به صورت ابزار کمک آموزشي در اختيار دانشآموزان قرار بگيرند. براي مثال ميتوان نقشه جهان و نقشه ايران را به صورت پازل تهيه کرد و آن را براي آموزش جغرافيا در اختيار دانشآموزان قرار داد. همچنين از پازل براي آموزش حروف و جملهسازي به کودکان زبانآموز نيز استفاده ميشود.
پازل براي بزرگسالان هم کاربرد دارد و يک سرگرمي ايده آل براي گذراندن اوقات فراغت آنهاست. شبهاي طولاني زمستان با درست کردن پازل به زودي ميگذرد. حتي پازل براي درمان افسردگي به کار برده ميشود. به افراد سالمند توصيه ميشود براي فعاليت مغزي و پيشگيري از آايمر درست کردن پازل يا انجام بازيهاي فکري را در برنامه روزانه خود قرار دهند.
پازل تبليغاتي هديهاي خاص و تاثيرگذار براي مخاطبان شماست. با توجه به گروه هدف و نوع کسبوکار خود پازل مناسب را انتخاب و نام برند خود را روي آن چاپ کنيد. با اين کار برندتان را در ذهن مشتريان تثبيت ميکنيد.
درباره این سایت